Communicatie


Ons aanbod op het gebied van communicatie

Effectief communiceren


  • Basis
    Waarnemen en interpreteren
    Ondanks dat u snel denkt en handelt, krijgt u niet iedereen mee. In deze training leert u op tactische wijze te communiceren en uw empathische vermogens te ontwikkelen. Tevens leert u te luisteren tussen de regels door. Duur 4 dagdelen
  • Basis
    Het professionele gesprek
    Sneller 'to the point' komen tijdens gesprekken? In deze training leert u zich helder en doelgericht uit te drukken, de juiste vragen te stellen en om te gaan met ongemakkelijke stiltes. Leer hoe u werkelijk goed luistert en hoe u anderen kunt beïnvloeden. Duur 4 dagdelen
  • Basis
    Conflicten zijn kansen
    Conflicten kunt u omzetten in kansen. Het gaat om de kunst van het omgaan met conflicten. Conflicten leiden tot veranderingen, creativiteit en betere relaties. U leert conflicten aan te gaan met anderen zonder de relatie te verstoren. Duur 4 dagdelen
  • Gevorderd
    Effectief beïnvloeden
    U oefent intensief met praktische beïnvloedingsvaardigheden. U leert stellig over te komen en kunt op optimale wijze argumenten ter tafel brengen. Voorts leert u zich participerend op te stellen en bent u na het volgen van deze training in staat om anderen te enthousiasmeren. U kent de kracht van non-verbale communicatie. Duur 4 dagdelen
  • Gevorderd
    Communiceren op de werkvloer
    U leert uw communicatie aan te scherpen zodat u in staat bent om anderen beter te begrijpen. Tevens ontwikkelt u uw vaardigheden in het kennen van uzelf en het effectief omgaan met uw eigen emoties en die van anderen. U leert om uw communicatieve vaardigheden in te zetten als een strategisch middel om uw doelen te bereiken. Duur 6 dagdelen
  • Gevorderd
    Effectieve klantgerichte communicatie
    In deze training leert u om uw communicatie, houding en uitstraling te optimaliseren. Tijdens klantgesprekken houdt u de regie, u blijft vriendelijk en beïnvloedt uw klant positief. U leert de behoefte van uw klant te analyseren en deze om te zetten in een aanbod dat acceptabel is voor uw klant. Duur 5 dagdelen
  • Gevorderd
    Onderhandelen
    U leert in deze training op creatieve wijze onderhandelen. U leert te krijgen wat u wilt in een win-win relatie. Duur 4 dagdelen

Gesprekstechnieken


  • Online
    Feedback geven en ontvangen
    Feedback geven en ontvangen: onmisbaar als u moet samenwerken met anderen. Goed feedback geven kan lastig zijn. In deze online training oefent u direct op uw eigen werkplek en experimenteert u met het geven van feedback. Ook leert u hoe u de kwaliteit vergroot van de feedback die u ontvangt. Duur 1,5 uur
  • Basis
    Feedback geven en ontvangen
    U leert op effectieve wijze feedback te geven en te ontvangen zonder de relatie te verstoren. Duur 2 dagdelen
  • Gevorderd
    Functionerings-, plannings- en beoordelingsgesprekken voeren
    Wilt u dat uw functionerings-, plannings- en beoordelingsgesprekken meer impact hebben op het gedrag van uw medewerkers? En samen met uw mensen betere resultaten boeken? In deze training leert u hoe u deze gesprekken op een voor beide inspirerende en resultaatgerichte manier aanpakt. Duur 4 dagdelen
  • Gevorderd
    Lastige gesprekken voeren
    Sommige gesprekken zijn knap lastig omdat het onderwerp beladen is of omdat uw gesprekspartner in een moeilijke periode van zijn/haar leven zit. U leert luisteren en aandacht te geven. U kunt het gesprek beter sturen en controleert het gespreksverloop. Duur 2 dagdelen
  • Gevorderd
    Effectief vergaderen
    Tijdens deze training leert u het proces van een vergadering effectief te kunnen beïnvloeden. U maakt kennis met de BOBA techniek, brainstorm-technieken en besluitvormingsmethodiek. Duur 5 dagdelen
  • Hoger
    Verzuimgesprekken voeren
    Als leidinggevende leert u om effectief een verzuimgesprek te voeren. U maakt kennis met coachende technieken en u leert op efficiënte wijze het verzuim onder uw collega's positief te beïnvloeden. Duur 4 dagdelen

Presenteren


  • Online
    Presenteren is te leren
    U leert hoe u het beste de structuur van een presentatie gebruikt om een presentatie goed te verzorgen. Duur 1,5 uur
  • Basis
    Presentatietechnieken
    In deze praktijkgerichte training leert u presentatietechnieken aan en leert u om te gaan met presentatie-angst of plankenkoorts. U ondervindt de kracht van goede voorbereidingen, maakt u kennis met de mogelijkheden van uw stem, expressie en hulpmiddelen. U bent in staat om om te gaan met vragen uit het publiek. Duur 6 dagdelen
  • Hoger
    De winnende presentatie
    U leert uw eigen kwaliteiten om te zetten in een geraffineerde presentatie. U maakt op een vanzelfsprekende manier gebruik van de originele persoonlijke kracht. U geeft een persoonlijke kleur aan uw presentatie waarmee u uw publiek bindt en boeit. Duur 3 dagdelen


Zoekt u een bepaalde training of wilt u meer weten over de trainingen die Human Factor Consultancy aanbiedt, neem contact met ons op voor meer informatie en een vrijblijvend gesprek.